Kad se suočite s problemom, prvi korak nije pronalaženje rešenja, već učenje od drugih. Bil Gejts na taj način olakšava sebi jer rešenja već postoje, piše portal Manager.ba.
U nedavnom postu na blogu, napisao je:
"Otkad sam bio tinejdžer, svaki sam novi problem rešavao na isti način: započinjući ga sa dva pitanja. Ovu sam tehniku koristio u Microsoftu i koristim je i danas. Ta pitanja postavljam bukvalno svake nedelje o COVIDU-19. Evo pitanja: Ko je dobro rešio ovaj problem? I šta možemo naučiti od njih?"
To su zapravo prilično jednostavna pitanja, ali daleko su od očiglednih kad razmislite. Većina nas, kad se suoči s problemom, odmah krene u pronalaženje rešenja. Ono što Bil predlaže je totalno drugačije.
Kad se suočite s problemom, prvi korak nije pronalaženje rešenja, već učenje onoga što drugi već rade. Njegov odgovor je, biti učenik i učiti.
Najbolje što možete učiniti da rešite problem je biti voljan učiti od drugih. U stvarnosti se to deli na tri važne osobine liderstva: Prvo, naučite ono što ne znate. Zatim, znajte gde možete pronaći informacije i na kraju, budite ih spremni naučiti.